A fiatal vállalkozó elsődleges
feladata a tanulás. Mások tapasztalataiból és hibáiból és persze a sajátjaiból
is. Vannak azonban típushibák, amiket jobb időben elkerülni. Ezekből gyűjtött
össze párat a 9 Biggest Mistakes New Entrepreneurs Make
című cikk, melyből idézünk.
1. Ne csupán a saját
véleményére hagyatkozzon, tesztelje le az ismerősei és a célcsoport
körében, egyeztessen szakértőkkel.
2. Ne húzza az időt,
mert sok üzlet a lassúság miatt megy csődbe. Ne vesztegessen időt minden ötlet
aprólékos kidolgozásával, a legértékesebb terméket vigye piacra és ha sikeres,
akkor haladjon tovább az ötleteivel.
3. Vegye észre, hogy
mikor kell változtatni. Figyelje a piaci folyamatokat, visszajelzéseket és
annak megfelelően alakítsa üzleti modelljét.
Sok nagy cég sikere rejlik abban, hogy időben változtattak.
4. Okosan kezelje a
tanácsokat. A jó ötlet fellendítheti, a túl sok tanács bizonytalanná
teheti, ha nem figyel a visszajelzésekre akkor vakon repül. Néhány tapasztalt
„nagy öreg” tanácsait viszont érdemes kikérni.
5. Marketing nélkül
nehéz sikerre vinni egy ötletet, egy induló vállalkozást. Mindenképp meg kell tervezni a stratégiát,
hogy miként, milyen értékesítési és marketingeszközökkel lép a piacra és
promotálja majd a termékét, szolgáltatását.
6. Tartsa szem előtt
a vevő igényeit. Hisz bármennyire is jó a termékünk, vagy a
szolgáltatásunk, ha a célcsoport nem azt szeretné, akkor megbukik az üzlet. A
vevő véleményének szondázása és a profi ügyfélkommunikáció- és kezelés nagyon
fontos a sikerhez.
7. Legyen biztosított
a tőke. Az ötlet nem elég, legyen stratégia annak finanszírozására az
alapoktól a befejezésig.
8. Építsen kapcsolati
tőkét. A kapcsolatépítésre kiemelt figyelmet kell fordítani, hisz az
ügyfelekkel, a piaci szakértőkkel, más vállalkozókkal való kommunikáció által
új üzleti lehetőségekre kapcsolatokra tehet szert. A konferenciák, kiállítások,
networking események jó lehetőségek erre.9.
Találja meg a megfelelő kollégákat, hisz
a sikeres vállalkozáshoz jó csapatra is szükség van.